چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

چه خبر؟

قسم به آب و آینه روزی زلال می شوم!

سبک جدید  نو و بدیع زلال رسما در تاریخ دوم بهمن 88 بوسیله دستان قدرتمند دادا بیلوردی، متولدشد

من افتخار آشنایی با ایشان را در وب سایت جامع ادبی ایران (بیت) پیدا کردم و با این سبک به مرور آشنا شدم در 18 آذرماه 89 اولین مشق خود را به سبک زلال تقدیم ایشان کردم که مورد استقبالشان قرار گرفت و امید است بزودی زلال شوم 

(در ادامه اولین زلال مرا بخوانید)

این زلال در وبسایت ایشان نیز پس از اصلاحاتی درج شد من زلال اصلاح شده را ضمن تشکر از این استاد بزرگوار یادگار اولین  محکی که در زلال زده ام ثبت می نمایم:

 

چه خبر ؟! ( زلال عروضی پیوسته قافیه دار )


پیک ماتم! چه خبر ؟!
 از بلا در دل عالم چه خبر ؟!
 از جنایات و ستمکاری و از داد و فغان؟!
 از گل بچّه ی آدم چه خبر؟!
 تازه از غم چه خبر؟!


باز هم داغ پسر؟!
 باز هم مادری و خون جگر؟!
 باز هم قصّه ی فقر و شکمی دردآلود؟!
 باز هم یک خبر زجر آور؟!
عرق شرم پدر؟!!

 

زلال فوق در وزن « فعلاتن فعلات » با تکثیر اولی می باشد:
فعلاتن فعلات

فعلاتن فعلاتن فعلات

فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلات

فعلاتن فعلاتن فعلات

فعلاتن فعلات
نظرات 5 + ارسال نظر
نجوای غربت جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://saies.blogfa.com

درود همنفس!
آشنایی با ولاگ شما را مدیون جناب دادای بیلوردی هستم. از شما خواندم و مستفید شدم. زیبا می سرایید و با احساس بلند و عاشقانه که به امید صحتمندی و سلامتی وجود نازنین شما، با زلال تازه ای بروزم و منتظر حضور با صفای شما.
سبز باشید و زلال تان همواره جاری باد...
سائس

مهدی جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ق.ظ http://irangold.blogsky.com

سلام ایمان جان خیلی ممنون بسیار جالب بود وبلاگ خوب با مطالب جالبی دارید وقت داشتی به منم یه سری بزن خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم
موفق و موید و پیروز باشید دوست عزیز

شعر زلال جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:30 ق.ظ

سلام بر خدمت زلالسرای بزرگوار

موفقیت جنابعالی را در سرودن زلال تبریک می گوییم قربان!

بسیار زیبا و نوشیدنی است

هم از لحاظ روانی وزن و هم از لحاظ محتوا

ادامه دهید تا بیشتر فیض بریم.

شعر زلال جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ق.ظ http://www.sherezolal100.blogfa.com

سلام بر خدمت زلالسرای بزرگوار

موفقیت جنابعالی را در سرودن زلال تبریک می گوییم قربان!

بسیار زیبا و نوشیدنی است

هم از لحاظ روانی وزن و هم از لحاظ محتوا

ادامه دهید تا بیشتر فیض بریم.

شبگیر یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:50 ب.ظ http://zabanesorkheghanari.blogfa.com

سلامٌ علیکم
بخاطر تاخیر زیادم عذر میخوام
وبلاگم تقریبا نابود شده بود و ژس از بازسازیش دل و دماغ درست و حسابی نداشتم!
خواهش میکنم بنده رو شرمنده کردید!!!
البته نه اینکه تصور کنید من از اون دسته جوونهایی هستم که دم از دین و مذهب و شهدا میزنم بدون اینکه بینش و بصیرت داشته باشم اما دلیل اصلی اینکه درباره ی وبلاگ و خط فکری شما تردید کردم نوشته های قسمت درباره ی وبلاگ شما بود!
بخاطر خانواده ی محترمتون بسیار متاسفم!
از اونجایی که فرمودید در کجا هستند حدث میزنم خانواده ی شهید باشید اگه اینطوره تبریک و تسلیت میگم خوشسا به سعادتتون اگر هم اینطور نیست
بازم عذر میخوام
در هر حال ممنون
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد