چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

عادت ماهانه دارم بعد از این

مژده که یارانه دارم بعد از این
عادت ماهانه دارم بعد از این


بعد عمری که حرام است آب من
دولتم تعبیر کرده خواب من


دولتی دارم که حالی می دهد
دست من پول حلالی می دهد


ادامه مطلب ...

بحر ( اصطلاح عروض )

 هر کیفیت وزنیِ حاصل از تکرار یا ترکیب یک یا چند پایة عروضی . خواجه نصیر طوسی (ص 11)، آن را حاصل از تکرار ارکان می داند. شمس قیس رازی (ص 76) در وجه تسمیة بحر عروضی به بحر، سعت و کَثْرَت آن را در اشتمال بر اوزان مختلف و انواع متفاوت ، گوشزد می کند،

ادامه مطلب ...

بچه آدم

گفت:

برو بچه آدم شو؛ پدر

پسرک 

رفت و قابیل شدش

که انسانی خطر دارد

شبی گویا به درگاهی
سگی را گفته روباهی
«که ای نامرد نا لوطی
ز جان من چه می خواهی ؟؟

چرا هی پارس می داری؟
مگر از من طلبکاری؟
چرا تو گاز می گیری؟
مگر دیوانه ای؟ هاری؟

ادامه مطلب ...

در حسرت آسمان (زلال عروضی پیوسته قافیه دار)

ضمن تشکر از استاد بیلوردی 

روز ها  ناپایدار
شب بلند و ترسناک و سرد و تار
 
ماه یخبندان و قحطی، فصل سرد انجماد
سال درد و ننگ و بیحالی و عار
 
زنده های سوگوار

ادامه مطلب ...

روزگار

روزها خار
شب بلند و سرد و تار
 
ماه یخبندان، قحطی فصل سرما،  انجماد
سال کار مرگبار انتحار

قرن انفجار

ادامه مطلب ...

روز آزادی

روز آزادیت مبارک 

نرخ نان

خوشبحالت تا ابد آزاد باش