چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

خنده منطقی (اصلاح شده)

کودکان با اشاره خندیدند
بر من بی قواره خندیدند
پارگیه کت مرا دیدند
بر کت پاره پاره خندیدند



صبر من را به آخر آوردند 
بس که از خود ادا در آوردند 
هرچه ماندم، خنده جاری بود
عاقبت کفر من سر آوردند


تا به زعم خود کنم تدریس
به خروش آمدم که: «ساکت هیس
این کلاس ست، جای درس و حدیث
بهر خنده نگشته است تاسیس


اندکی بر گذشتگان نگرید 
آنکه بر درس ومدرسه خندید
که چگونه شده پشیمان او 

کار او عاقبت  کجا برسید؟


ولی هر کس چو من به  دانشگاه
از علوم زمانه شد آگاه 
بنگریدش کنون به پست و مقام 
به کجا پا نهد به عزت وجاه
»


حرف من که چنین درازه گرفت 
یکی از کودکان اجازه گرفت
گفت: «بابای ما سواد نداشت 
پس چطور خانه و مغازه گرفت؟


او که از مدرسه گریزانه 
صاحب باغی در لویزانه 
می گه اونجا بساطمون جوره
آقا این یعنی که  پشیمانه؟


پنج دکتر وکیل او گشته
ده مهندس مجیز گو گشته
بابا نه زن داره سه تا ویلا
شما چی؟ یک کت رفو گشته؟!»


کودکان لب ز خنده برچیدند
درس نو را که خوب فهمیدند 
یک نگاه قامت مرا گردند
همه با هم دوباره خندیدند

نظرات 3 + ارسال نظر
بهزاد چهارتنگی چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ق.ظ http://www.behzadch.blogfa.com

درود بر جناب فخار عزیز
بزرگوار قبل از هر چیز در گذشت پدر عزیز و مادر گرامیتان را به شما تسلیت عرض می کنم. امیدوارم حقیر را در غم خود شریک بدانید.
در ضمن از سایت زیبایتان هم لذت بردم انشاا... که سال نود برایتان خوش یمن باشد . هر چند که می دانم سال 89 در غم از دست دادن بهترین همراهانتان گذشت اما برای سال جدید برایتان آرزوی موفقیت و سر بلندی را دارم.
در ضمن باور کنید سرودن زلال همانگونه که به دوست ارجمند جناب دادا الهام شد. بر من نیز الهام و بارش گرفته است و از اینکه می توانم در این قالب و لنواع آن طبع آزمایی نمایم بی نهایت خرسند هستم اما باور کن اگر همراهی شما دوستان بزرگوار و توانا نباشد حقیر نخواهم توانست حتی سطری را بنگارم.
دوستت دارم برادر کوچکتان بهزاد چهارتنگی ( خاموش )

مرضیه خدیر سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ب.ظ

سلام

سال نو شما هم مبارک باشه ان شاالله


زهرا سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ب.ظ

وبلاگ زیبایی دارید خوشحالم که فرصتی دست داد تا از آن دیدن داشته باشم .نظر دوستمان آقای چهار دانگی را خواندم متاثر شدم امیدوارم امسال سال زیباتری باشد گر چه فقدان عزیزان جبران ناپذیر است.موفق باشید.

ممنون
متاسفانه آدرسی برای خدمت رسیدن نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد