چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

چی بگم

مجموعه ای از تهوعات و تنقلات یک مغز

روزگار

روزها خار
شب بلند و سرد و تار
 
ماه یخبندان، قحطی فصل سرما،  انجماد
سال کار مرگبار انتحار

قرن انفجار

دیار  هار وحار

داغ و خشکیده کویر  شوره زار

زیر تیغ  آفتاب   آب خوردن ازسراب

جام عمر  گشته لبالب زهر مار

بی حیا یی روزگار


 با تشکر از استاد دادادا بیلوردی   وزن کار « فاعلاتن فاعلات » با تکثیر اولی می باشد

فاعلاتن فاعلات 
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات 
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات 
فاعلاتن فاعلات

نظرات 8 + ارسال نظر
« شعر زلال » مرزها را در نوردید ( ارس پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.sherezolal100.blogfa.com


سلام دوستم

شعر شما در وزن « فاعلاتن فاعلات » با تکثیر اولی می باشد:

یادتان باشد که در زلال عروضی، سطرها دو هجا دو هجا که همان ضرباهنگ است، بزرگ و کوچک می شود .


فاعلاتن فاعلات ( 2 ض )
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات ( 4ض )
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات ( 6ض )
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات (4ض)
فاعلاتن فاعلات (2ض )


با توجه به وزن فوق:
در سطور زیر کمبود هجا ( ضرباهنگ ) دارید .
خودتان اصلاح فرمایید دوباره برایم بفرستید تا خبری را به خدمتتان برسانم.
در ضمن « مطلب سبک زلال » را بطور کامل از بسمه تعالی و مقدمه گرفته تا بررسی ها و مثالها، دقیق مطالعه و تمرین فرمایید .
من امیدوارم که شما از یکی از اساتید و تاثیرگزاران زلال باشید .
پس برخیز و بشتاب!
منتظرم

[ بدون نام ] جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام ٌ علیکم
به این مکاتبه ی خیلی جالب بین دو نفر از نسل اول و نسل سوم انقلاب افتخار میکنم! و امیدوارم بتونم حقش رو به جا بیارم!
حقیقت اینه که من سه سال پیش در دوران سرد جاهلیت به سر میبردم !! دوستی داشتم که با هم جز اراذل و اوباش مدرسه بودیم ولی خدا مارو تنها نذاشت و با اینکه ما به اون پشت کرده بودیم اما خدا از کرمش به ما رو آورد و اتفاقی زدیم تو خط انقلاب و خوندن کتابهای انقلابی و تاریخی و در این راستا رسیدیم به دفاع مقدس و خلاصه اینکه آدم شدیم و بعد از یه بار سفر راهیان نور عاشق هم شدیم!
اولین بار وقتی داشتم کتاب ارمیا ی رضا امیر خوانی رو زنگ تفریح میخوندم ، عشق به رهبر و ولایت فقیه رو درک کردم ، وقتی که با خوندن خبر فوت امام که در اون کتاب از رادیو پخش میشد دلو فشرده شد و یه دفعه باصدای بلند جلوی همه گریه کردم!
بعد از اون ماجراها پارسال که سوم دبیرستان بودم ماه دی و بهمن خودمو خفه کردم!!! تقریبا همه ی آهنگ ها و همه ی فیلم های مستند انقلاب رو جمع کردم و شب و روزم رو گذاشتم تا با ترتیب دادن یه برنامه ی عالی 22بهمن دست کم با آشنا کردن بیشتر بچه ها با انقلاب یه اپسیلن از دینی رو که به اسلام و انقلاب دارم ادا کنم! و انصافا با همکاری بقیه ی بچه های سوم ریاضی مدرسه رو ترکوندیم!!!!
خلاصه ما هم دورانی داریم دیگه...
بازم برام از خاطراتتون بگین! برام جالبه شما واقعا انقدر به آقا علاقه داشتین؟؟!!
من هم به شخصه دوران سالگرد امام داغون میشم و همیشه از صمیم قلب آرزویی رو که حاج همت میکرد میکنم که تو دنیایی که خدایی نکرده خدایی نکرده زبونم لال نفس حضرت آقا نیست یه لحظه هم زنده نباشم!!! چون واقعا طاقتشو ندارم!!!!
راستی شعرتون واقعا قشنگه منم یه وقتایی دلم میگیره و شعر غم انگیز میذارم!
راستی اگه تونستم یکی از فیلم هایی که واسه ی برنامه درست کردم میذارم رو وبلاگ اگر هم نشد براتون میفرستم!
یاعلی

شبگیر جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ب.ظ http://zabanesorkheghanari.blogfa.com

ببخشید یادم رفت بگم کیم!!
البته باید ببخشید که بیشتر از این حودمو معرفی نمیکنم! دلایل زیدی دارم
بازم عذر میخوام


سلام

روزها خار

در وزن ( فاعلاتن فاعلات ) نیست


دقت فرمایید به این اصلاح شده :


سلام دوستم

خواستم زلالی حسابی بنویسی از اولی هم خرابتر کرده ای !!
هم در ریتم روان ننوشته اید و هم اینکه محتوا را کاسته اید !
از شما زیاد انتظار دارم.

باز اولی از بعدی با عرضه تر است .
اصلاح شده اش را می فرستم . اما روی زلال بیشتر کار کنید .
زلال نوشتن آسان نیست. اگر آسان بود این همه کسانی که شعر نو و سپید و نثرواره می نویسند برمی گشتند زلال می نوشتند . خیلی ها حسرت می خورند که ای کاش بتوانند زلال بنویسند اما زور می برد . شما تلاش کنید می توانید !





در حسرت برف ( زلال عروضی پیوسته قافیه دار )

روز ها ناپایدار
شب بلند و ترسناک و سرد و تار
ماه یخبندان و قحطی فصل سرد انجماد
سال دور از آسمان و ننگ و عار
زنده های سوگوار

سرزمینی مرگبار
دشت خشک و آتشین و شوره زار
تشنگــی و آفتـاب و چنـگ بـردن در سـراب
ســرنـوشتی اینـچنیـن نـاسـازگـار
سهم من شد روزگار!





زلال فوق در وزن ( فاعلاتن فاعلات ) با تکثیر اولی می باشد:

فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلاتن فاعلات
فاعلاتن فاعلات







دخ.شب یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ http://baby75.blogsky.com

سلام خوبی؟
هنوزم به فکر دل منی؟
خوب شدبابا
بازم بیا به کلبه ی حقیرما
راستی من تونستم رو دستم وایستما
حالا چی میگی؟

دخ شب یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://baby75.blogsky.com

تصمیم داری بندرو جر بدی؟

داوود خان یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:07 ب.ظ http://minikhan.blogsky.com/

یا ابولفضل ما که هیچی نفهمیدیم

دخ شب یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:58 ب.ظ http://baby75.blogsky.com

نه جوجو زحمت نکش
خسته میشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد